2015. október 16., péntek

Ajtóborítás leszerelése

Bevezetés

Lényegében az ilyenekért hoztam létre ezt a blog-ot. A legtöbb helyen az ilyen feladtok leírása azzal van elintézve, hogy "Vegyük le a fogantyú borítását és a kilincs keretét, csavarjuk ki a csavarokat és vegyük le a borítást." Aha... Csak éppen azt nem találtam meg sehol, hogy szépen, kevés sérüléssel, törés nélkül hogyan lehet az első két műveletet megcsinálni, mert vagy meg sem említik, vagy mondjuk feltesznek egy képet róla 160x120-as felbontásban... (Vagy a felbontás jó, de az illetőnek a fotós alapjai annyira hiányoznak, hogy nem tudja mit jelent a makró mód, ezért csinál egy közeli képet úgy, hogy teljesen életlen lesz a kép...) Köszi, sokat segítettél!
Na, szóval, itt ilyen nem lesz. Azokat a rohadék, apró, összeszerelve egyáltalán nem is látható kis pöcköket fényképeztem le, amelyek tuti eltörnek, sérülnek, ha nem tudjuk, hogy hol keressük őket. (Ahogy nekem is... :( )

A lényeg

Fogantyú

Azért kell levenni a borítását, mert természetesen van mögötte csavar, amit ki kell csavarnunk ahhoz, hogy a borítást levehessük. Igazából a borítás tök átlagos megoldással 5 füllel van bepattintva a helyére, viszont sokat segít, ha pontosan tudjuk, hogy hol az az 5 fül, amit ki kell pattintani.
Fogantyú felülről
Alul van kettő
Fogantyú alulról
Felül van három
Borítás
Levéve
Mint látható, nekem nem sikerült valami szépen leszednem, remélem másnak segítek ezzel.

Kilincs keret

Alapvetően két fül tartja a helyén, az egyiket sajnos én már teljesen le is törtem. A hátsó oldalon így néz ki:
Kilincs hátulja
A jobb láthatóság érdekében pirossal kiemeltem a fül alakját és zöld nyíl mutatja, hogy hol és merre kellene nyomni egy csavarhúzóval
Ez csatlakozik bele, de már nekem is megrepedt:
Kilincs borítás hátulja
A zöld nyíl ugyanazt a csavarhúzót jelenti, mint a fenti képen. Ezen a képen a borítás fejjel lefelé látszik!
Az első oldalnál bajban vagyok, ugyanis nekem teljesen letörött a borítás füle, ezért nem vagyok biztos a kialakításban.
Kilincs borítás eleje
A másik oldal így néz ki:
Kilincs eleje
Úgy gondolom, hogy a fenti letört fül(darab) itt a kapcsolók és a képen látható fül közé kerülne, tehát ebben az esetben a nálam letört fület kell befelé (autó hátulja felé) nyomni egy csavarhúzóval.
Ha lesz időm, megnézem majd az anyósülés oldalán és frissítem a bejegyzést új képekkel.

Ajtóborítás leszedése

Innentől ez már tényleg nem probléma, egyetlen, kupak alá rejtett csavaron kívül (az ajtó elejénél) a többi csavar látható. (Egészen alul is van, nézzünk be az ajtó alá is.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése